dinsdag 26 januari 2016

Sing hallelujah Pannenkoeken met maanzaad, citroen en bosbessen compote


Sing Hallelujah!
Sing it

Sing Hallelujah!
Sing it, yeah!
Sing Hallelujah ...!



Dit nummer van Dr. Alban popte zomaar mijn hoofd op toen ik mijn eerste hap nam van deze pannenkoeken. Ik zag mezelf van een afstandje blij zijn met deze pannenkoeken. Wazige glimlach op mijn gezicht, beetje heen en weer wiegend op Dr. Alban en was geluiden aan het maken als hmmm, hmmmm, hmmm jaaa.

Tja ik zag mezelf van een afstandje genieten en was eigenlijk blij dat niemand het zag. Sowieso more for me dus! Muahahaha...

Ik noem daarom deze pannenkoeken Sing Hallelujah pannenkoeken. 

En zo ontstond er zomaar ineens weer een onverwachte Kichten Party!

Ook zin in een Hallelujah momentje koop dan dit:

Pannenkoeken- 250 gram Spelt/boekweit pannenkoekenmix*
- 2 eieren
- 500 ml melk
- Snufje zout
- 50 gram maanzaad
- Rasp van 1 biologische citroen
- eetlepel spa rood

Bosbessencompote
- 75 gram bosbessen
- 2 eetlepels water
- 1 eetlepel honing

Lekker met
Griekse yoghurt, ahornsiroop en slagroom

Zo maak je het
Meng alle ingrediënten voor de pannenkoeken goed met een garde. Door er een beetje spa rood (of bier) aan toe te voegen worden ze extra fluffy. (Ik vind fluffy een leuk woord en gebruik fluffy zo vaak mogelijk, sorry) Laat het beslag een half uurtje staan. Of maak het zelfs de avond van te voren. Dan hoef je s'ochtends alleen nog maar de pannenkoeken te bakken.

De snelle bosbessencompote maak je door de ingrediënten hiervoor tien minuten te laten sudderen op zacht vuur, roer af en toe totdat de bosbessen zacht zijn. Blend de compote glad met een staafmixer in de blender. Houdt wat bosbessen achter voor op de pannenkoek. 



Verwarm een koekenpan op hoog vuur. Want pannenkoeken bak je het beste in een hete pan. Smelt een klein beetje boter in de pan en schep een soeplepel beslag in het midden van de pan. Ik maakte vandaag kleintjes bak tot je de randjes ziet kleuren en draai de pannenkoek om en laat nog één minuutje staan. Bak zo het beslag op.

Serveer de pannenkoeken met Griekse yoghurt, verse bosbessen, citroenrasp, ahornsiroop en omdat ik slagroom in huis had heb ik dat er gewoon lekker ook op gedaan!

Sing hallelujah, sing it!

* Ik gebruikte de pannenkoekenmix die ik bij de mooie molen

De Windotter in IJsselstein kocht. Leuk en lekker makkelijk! 

Maar je kunt natuurlijk zelf ook een helft spelbloem en een helft boekweitmeel mengen. 




Op repeat.....
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten