donderdag 2 oktober 2014

Kick ass ontbijtje



Eet fruit samen met....
Een paar weken geleden las ik in het boek Oergondisch genieten dit:
Fruit bevat nogal wat suikers.Dat betekent dat de suikerspiegel in het bloed snel stijgt na het eten van fruit. Het is beter om grote schommelingen in de bloedsuiker spiegel te voorkomen. Door fruit te combineren met een eiwitrijk product zoals vlees, vis, kip of ei of met vetten uit noten of kokos stijgt de bloedsuiker minder snel.

Ik pas deze nieuwe kennis toe bij dit ontbijtje.

Scrabbled eggs
Ingrediënten:
2 eieren
snuf cayennepeper
snuf kurkuma 
peper
zout
beetje water (ik klop altijd wat water door mijn scrabbled eggs of omelet het maakt ze lekkerder vind ik) 

Maak de scrabbled eggs zoals je gewend bent. 

Smoothie 
Ingrediënten:
Handje spinazie 
1 selderij stick
Halve appel
Stuk venkel dat ik over had van de vissoep
1 dadel 
1 eetlepel Honeybomb
Water 

Bereidingswijze:
Alles in de blender voeg water toe tot alles net onder staat. 
Blend en voeg meer water toe wanneer de smoothie te dik is. 


Halve grapefruit erbij en.....ready to rock this day! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten