maandag 18 januari 2016

Golden power milk. May the force be with you!





Als ik ziek begin te worden maak ik vaak een pot Golden Honey Bomb. Een mengel van honing, geraspte gember, kurkuma en citroenrasp met wat zwarte peper en een snufje cayenne peper. Hiervan roer ik een theelepel door gekookt water.

Tegenwoordig drink ik het eigenlijk niet alleen als ik ziek ben maar ook s'ochtends en s'avonds in plaats van thee. 

Overal lees ik over de krachtige werking van kurkuma.
Kurkuma is ontstekingsremmend, verzacht pijn, zwelling en koorts. 

Op dit moment is mijn voet gebroken dus ik kan wel wat **MEGA MACIC** powders gebruiken. Daarom begon ik mijn dag vandaag met Golden power milk. 

Ingrediënten
400 ml ongezoet amandelmelk
1 eetlepel ahornsiroop
1 eetlepel kokosolie
1 dadel 
1 theelepel kurkuma
2 schijfjes verse kurkuma als je dat in huis hebt
1 theelepel gemalen kaneel
1 theelepel kardemom
1 theelepel vers geraspte gember 

Bereidingswijze
Verwarm alle ingrediënten behalve de dadel in een pannetje. Roer goed zodat alles vermengd is met de melk. Laat dit 15 minuten doorsudderen.
Zeef alles boven de blender en voeg de dadel toe. Blend alles één minuut full force zodat het lekker begint te schuimen. Sprenkel er nog wat magic kurkuma dust overheen en drink op. May the force be with you! 

Tip:
Heb je dit recept gemaakt en weet je nu niet wat je met al die kurkuma moet doen.
Kurkuma is lekker door een omelet, curry en soep. Alles zal verzeker zijn van een zachte, warme smaak en mooi geel van kleur zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten